Inhoud
Je werkt school overstijgend samen met andere innovatieve teams aan Didactisch Coachen en leert van en met elkaar in innovatieve context. We creëren een programma waarin iedere deelnemer tenminste 3 jaar oefentijd krijgt om zich de vaardigheden van Didactisch Coachen eigen te maken. Deze procestijd blijkt nodig te zijn om daadwerkelijk gedragsverandering te bewerkstelligen bij ervaren leraren. Leraren leren effectieve feedback te geven en leerbevorderende vragen te stellen. Het traject beslaat in het eerste jaar 10 activiteiten; van een nulmeting met feedbackgesprek tot online coaching on the job. Tijdsinvestering per deelnemer is 25 uur aan activiteiten. Praktisch werken en de inbreng van videobeelden van de eigen praktijk staat voor een groot deel centraal. Deelnemers die oefenen, oefenen, oefenen tijdens het dagdagelijks werk maken de meeste progressie.
In het tweede en derde scholingsjaar stemmen we de inhoud en vorm van dit scholingstraject steeds meer af op wat er schoolspecifiek nodig en passend is. Lees meer...